polfejs.pl

Blog o biznesie, motoryzacji oraz sporcie.

RekreacjaSport

Pływanie- sposób na zdrowie duszy i ciała

Pływanie- sposób na zdrowie duszy i ciała

Zalety korzystania z kąpieli wodnych były doceniane już wieki temu. Dziś także nie brakuje zwolenników pływania. Zajęcia prowadzone na basenie mogą przybrać różnorodną formę- od ćwiczeń gimnastycznych, aqua jogę, aquacycling, po aerobik czy akrobatykę. Warto przyjrzeć się bliżej temu zagadnieniu, aby odkryć cały szereg zalet korzystania z kąpielisk.

Pływanie- zdrowie i dobre samopoczucie

Zajęcia na basenie to wspaniały sposób na spędzenie wolnego czasu. Taka aktywność fizyczna jest niesamowicie korzystna dla naszego zdowia. Szczególnie dotyczy to osób borykających się z chorobami stawów, gdyż pływanie i gimnastyka w wodzie nie obciążają ich, co powoduje, że możemy wzmacniać nasze ciało bez zbytniego narażenia na kontuzje. Osoby, które doświadczają problemów związanych z wszelkiego rodzaju zaburzeniami układu kostno- stawowego mogą bez obaw wykonywać takie ćwiczenia, których nie byliby w stanie zrobić na sali gimnastycznej.
Ponadto pływanie jest jedną z form leczenia wad postawy. Dziś wiele osób prowadzi siedzący tryb życia, co powoduje niemałe problemy z kręgosłupem. W takim przypadku korzyści z pływania są ogromne. Wspomniana aktywność ruchowa wzmocni nasze mięśnie grzbietowe, które będą lepiej podtrzymywać kręgosłup. Tym samym możemy w przyjemny sposób leczyć wady postawy, zwyrodnienia i wszelkiego rodzaju dolegliwości bólowe.
Ponadto plywanie bardzo korzystnie wpływa na zdrowie układu krążenia i jest polecane nawet dla osób po przebytym zawale serca. Regularna aktywność fizyczna na basenie zwiększa pojemność płuc i pobudza organizm do najbardziej wydajnej pracy.
Pływanie wpływa również na obniżenie poziomu zlego cholesterolu, co zostało potwierdzone badaniami klinicznymi. Wystarczy trzy razy w tygodniu przez 30 minut korzystać z ćwiczeń na basenie, aby znacznie poprawić wskaźniki LDL.

Relaks i odpoczynek

Pływanie pozwala nam na regenerację sił psychicznych i poprawę nastroju. Spięte po całym dniu ciało i nadmiar stresu niekorzystnie wpływają na cały organizm. Bywa, że pojawiają się problemy z zasypianiem, brak sił witalnych i psychiczne zmęczenie. Pływanie pomaga wyładować nagromadzoną energię, koi nerwy i rozładowuje napięcia. Wystarczy 30 minut w wodzie, aby zrelaksować ciało i umysł. Szczególnie jest polecane dzieciom z nadpobudliwością psychoruchową, zaburzeniami integracji sensorycznej i wieloma innymi zaburzeniami pojawiającymi się w rozwoju dzieci i młodzieży. Pływanie, zresztą tak jak każdy inny sport, powoduje uwolnienie sporej dawki endorfin, co będzie miało ogromny wpływ na pozytywne samopoczucie.

Style pływackie

Aby pływanie przyniosło pożądane efekty zdrowotne warto zaznajomić się z poszczególnymi technikami. Wyróżniamy kilka stylów pływackich:
– klasyczny
– kraul
– grzbietowy
– motylkowy

Pływanie to bez wątpienia wspanaiała aktywność fizyczna zarówno dla najmłodszych, jak i najstarszych. Niezależnie od tego, ile masz lat, warto korzystać z zajęć prowadzonych na basenie- czy to indywidualnie, czy też grupowo. Możemy wybrać taką aktywność, która najbardziej nam pasuje. Ważne, abyś korzystając z kąpieli na basenie czuć się pewnie i bezpiecznie. Jeśli nie potrafimy pływać, warto pomyśleć o instruktorze, który nauczy nas technicznych umiejętności. Tak czy siak, jakakolwiek aktywność fizyczna na basenie przyniesie wiele korzyści.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.